تسمه تایم: میل سوپاپ حرکت دورانی خود را به وسیله تسمه تایم یا تسمه تایمینگ از حرکت دورانی میل لنگ تامین می کند. میل سوپاپ وطیفه باز و بسته کردن سوپاپهای هوا و دود را در زمانهای مشخص به عهده دارد.

تسمه تایم دارای عمر مشخصی می باشد.عمر این تسمه بسته به نوع خودرو میتواند بین 60 تا 90 هزار کیلومتر باشد.پارگی تسمه تایم در حین حرکت در بعضی از انواع خودرو می تواند به آسیب رسی به بخشهای موتور و ایجاد خسارت گسترده تر گردد.لذا توصیه می شود که قبل از پایان یافتن عمر تسمه تایم، برای تعویض آن اقدام نمود.

تسمه تایم و امداد خودرو باید به گونه ای باشد که رانندگان به محض شک کردن یا بهتر بگوئیم خاموش شدن ناگهانی خودرو یا در شرایطی بدلیل سرعت بالا و دور موتور بالا که اقدام به عوض کردن دنده میکنیم باعث ردشدن تسمه تایم می گردد و نباید به هیچ عنوان بعد از خاموش شدن خودرو مجدد اقدام به استارت زدن خودرو کنیم چرا که ممکن است سوپاپ های خودرو به کلی کج شود و مجبور به خرید پک کامل (8 یا 16 یا 24 سوپاپ خودرو) کنیم.

مطالب آموزشی دیگر (کیلس استارترردیابمانیتور 360 درجهریموت لمسی)

تسمه تایم و امداد خودرو

3 Thoughts to “تسمه تایم و امداد خودرو”

  1. میلاد

    خیلی هم عالی

    1. ممنون از توجه شما
      این مطلب علاوه بر آموزش تسمه تایم و امداد خودرو نکاتی کلیدی در جهت چگونگی و خرابی خودرو در قالب دنده رد کردن تسمه تایم و پارگی آن بوده است تا کمتر هوطنان گرامی دچار این گونه اتفاقات شوند.

  2. درخواست امداد خودرو

    چند وقت پیش تسمه تایم پژو پاره کردم کلی ضرر دادم

Leave a Comment